مازندران یکی از حساسترین کانونهای ترافیکی کشور است
مازندران یکی از حساسترین کانونهای ترافیکی کشور است

مازندران یکی از حساسترین کانونهای ترافیکی کشور است ، تونل و پل در این استان، مستقیماً بر ایمنی و کیفیت سفر میلیونها نفر تأثیر میگذارد. بر همین اساس، مجموعه پروژههایی که امروز از آنها بازدید کردیم، در اولویت برنامههای اجرایی شرکت ساخت قرار گرفتهاند
به گزارش طلوع پرس،مهندس هوشنگ بازوند با اشاره به اهمیت کریدورهای حیاتی شمال کشور ، خاطر نشان کرد:مازندران یکی از حساسترین کانونهای ترافیکی کشور است ، تونل و پل در این استان، مستقیماً بر ایمنی و کیفیت سفر میلیونها نفر تأثیر میگذارد. بر همین اساس، مجموعه پروژههایی که امروز از آنها بازدید کردیم، در اولویت برنامههای اجرایی شرکت ساخت قرار گرفتهاند.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساختوتوسعه زیربناهای حملونقل کشور گفت:عملیات بهسازی و تعریض محور کرج – چالوس حدفاصل مکارود – دزدبن در حال اجرا است.
وی با اشاره به اینکه تونل شماره ۲ با طول ۸۲۷ متر در حال احداث است، افزود: این تونل شامل گالری ورودی ۲۲ متری و گالری خروجی ۴۴ متری است، عرض کل تونل ۱۱.۱۵ متر است که دو باند سوارهرو، حاشیههای ایمنی و پیادهروهای جانبی را شامل میشود.
مهندس بازوند تصریح کرد: طول کل این پروژه حدود ۱۶ کیلومتر است که ۴.۵ کیلومتر آن اجرا شده و ۴/۵ کیلومتر اکنون در حال اجراست.
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد:این محور شامل چهار دستگاه پل و پنج دستگاه تونل است؛ دو تونل به طول تقریبی دو کیلومتر مطالعاتشان تکمیل و عملیات اجرایی آنها آغاز شده و دو تونل دیگر در مرحله مطالعه قرار دارد. همچنین پلهای این مسیر نیز در مجموع حدود ۳۰۰ متر طول دارند و در مرحله مطالعاتی هستند.
وی افزود:این محور یکی از شریانهای اصلی استان است، مسیری که در ایام پیک سفر با فشار ترافیکی سنگین مواجه میشود و ارتقای ایمنی آن اولویت جدی ماست.
مدیرعامل شرکت ساختوتوسعه با اشاره به وضعیت محور مرزنآباد – کلاردشت، گفت:این محور ۱۶.۵ کیلومتری یکی از مسیرهای اصلی دسترسی گردشگری استان مازندران است و اجرای آن با هدف افزایش ظرفیت عبور، کاهش زمان سفر و ارتقای سطح خدمات جادهای دنبال میشود.
بازوند در ادامه بازدید از محور کندوان ،تأکید کرد:محور کندوان به دلیل شرایط کوهستانی و حجم تردد، نیازمند مراقبت مداوم و اجرای پروژههای تکمیلی است. رفع نقاط حادثهخیز و تقویت ایمنی این جاده جزو برنامههای اولویتدار ماست.
وی بیان کرد:اجرای این زیرگذر نقش مهمی در مدیریت جریان ورودی و خروجی منطقه دارد و به کاهش توقفهای ناگهانی و افزایش ایمنی کمک میکند.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه خاطر نشان کرد:پل ۳۱ متری بسندهرود با دهانه ۲۰ متری و ۷ تیر پیشساخته طراحی شده که تمامی تیرها ساخته شدهاند. ۱۶ شمع پروژه اجرا شده، کولههای شرقی و غربی تکمیل شده و رمپ غربی نیز به پایان رسیده است. عملیات رمپ شرقی، نصب تیرها و اجرای عرشه در حال آغاز است و پیشرفت فیزیکی پروژه حدود ۷۵ درصد است.
شایان ذکر است؛در جریان سفر معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساختوتوسعه زیربناهای حملونقل کشور، به استان مازندران با همراهی کامران پولادی، نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی و دکتر حسینی، نماینده مردم تنکابن، رامسر، عباس آباد در مجلس شورای اسلامی از مجموعهای از پروژههای زیربنایی شامل محورهای پرترافیک کرج – چالوس، مرزنآباد – کلاردشت، مرزنآباد – دزدبن، زیرگذر طویر و پل بسندهرود بازدید کرد و توضیحات جامع و فنی درباره آخرین وضعیت اجرایی این طرحها ارائه داد.
پایان/



