گزارش؛ چیرگی بر رود و کوه؛ فصل تازهای در راهآهن چابهار–زاهدان گشوده شد
چیرگی بر رود و کوه؛ فصل تازهای در راهآهن چابهار–زاهدان گشوده شد

این پل عظیم با هفت دهانهی گسترده بر بستر رودخانه، یکی از شاخصترین سازههای ریلی کشور به شمار میرود؛ سازهای که از دل طبیعتی خشن، میان کوه و رود، قد برافراشت و به نمادی از اراده، دانش و پایداری مهندسان ایرانی تبدیل شد
به گزارش طلوع پرس،در ادامه روند اجرای پروژه عظیم ملی راهآهن چابهار–زاهدان، روز پنجشنبه ۱۷ مهرماه ۱۴۰۴ عملیات بتنریزی عرشه پل خاص کیلومتر ۴۰۷ در قطعه ۶ب این مسیر با موفقیت به پایان رسید و یکی از دشوارترین بخشهای اجرایی این طرح استراتژیک، به دست توانمند مهندسان و متخصصان مؤسسه راهسازه هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص) به سرانجام رسید.
این پل عظیم با هفت دهانهی گسترده بر بستر رودخانه، یکی از شاخصترین سازههای ریلی کشور به شمار میرود؛ سازهای که از دل طبیعتی خشن، میان کوه و رود، قد برافراشت و به نمادی از اراده، دانش و پایداری مهندسان ایرانی تبدیل شد.
عملیات ساخت این پل با انفجارهای کنترلشده در بستر رودخانه آغاز شد و پایههایی تا ارتفاع بیش از ۳۰ متر برپا گردید تا مسیر راهآهن بر فراز جریانهای خروشان منطقه استوار شود.
ماه گذشته با استقرار ۲۸ شاهتیر ۳۰ متری، اسکلت اصلی پل تکمیل شد و اکنون با بتنریزی نهایی عرشه، آخرین گام از عملیات سنگین اجرایی این سازه خاص با موفقیت به پایان رسید. در این مسیر دشوار، مقابله با آبهای زیرزمینی، شرایط سخت اقلیمی و موانع طبیعی، به همت شبانهروزی نیروهای اجرایی و فنی پشت سر گذاشته شد؛ نیروهایی که در گرمای تابستان و سرمای زمستان، چراغ کارگاه را هرگز خاموش نکردند.

پل خاص کیلومتر ۴۰۷، دیگر نه یک مانع، بلکه نشانهای از غلبه انسان بر طبیعت و تبلور ایمان، تخصص و اراده ملی است؛ سازهای که با تکمیل آن، مسیر ریلی قطعه ۶ب خاش به پیشرفت چشمگیری دست یافته و گام بلندی در مسیر تکمیل کریدور حیاتی شرق به غرب کشور برداشته شده است.
پایان/



