با پیگیری های دکتر ورناصری؛ تحول در حوزه راه سازی عملیاتی شد/ توسعه اقتصادی با تسهیل ارتباط جاده ای

جاده اهواز مسجدسلیمان یکی از کریدور های اصلی استان خوزستان و حوزه انتخابیه به سایر استان های همجوار است
بر کسی پوشیده نیست که داشتن راه های دسترسی مناسب از مهمترین مولفه های حیاتی پیشرفت و توسعه هر منطقه ای قلمداد می شود ، خطوط جاده ای و شریان های ارتباطی مناسبات اقتصادی هر منطقه را تضمین می کنند ، بنابراین اجرای راههای دسترسی و کریدورهای اصلی لازمه شکوفایی ظرفیت های اقتصادی منطقه است که خوشبختانه در چند سال اخیر پیگیری مستمر و توام با تدبیر نماینده جسور و سنگ صبور مردم شهرستان های مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس شورای تحول اساسی در حوزه راه های مواصلاتی منطقه رخ داده است که در همین راستا دکتر علیرضا ورناصری در گفتگو با رادیو خوزستان به تشریح اجرای جاده اهواز _ مسجدسلیمان در استان و حوزه انتخابیه گفتگویی انجام داده که مشروح آن توسط پایگاه خبری طلوع پرس تقدیم خوانندگان عزیز می شود.
به گزارش پایگاه خبری طلوع پرس،نماینده مردم شهرستان مسجدسلیمان ، لالی ،هفتکل و اندیکا درمجلس شورای اسلامی گفت:جاده اهواز مسجدسلیمان یکی از کریدور های اصلی استان خوزستان و حوزه انتخابیه به سایر استان های همجوار است.
دکتر علیرضا ورناصری با بیان اینکه این جاده به طول ۹۰ کیلومتر می باشد که از ملاثانی تا مسجدسلیمان و از مسجدسلیمان تا گدار است،اظهار کرد:در طول سه سال گذشته از فلکه دانشگاه مسجدسلیمان تا دوراه شوشتر ۲۳نفر و از دو راه شوشتر تا ملاثانی ۳۴ نفر یعنی مجموعا در این مسیر حدود ۶۰ نفر جان باختند.
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اظهار به اینکه اجرا و به بهره برداری رسیدن این پروژه یکی از قدیمیترین مطالبات به حق مردم بوده که سالهاست به دلایل نامعلوم روی زمین مانده است،گفت:بخش اعظم این مسیر به طول ۲۳ کیلومتر در اختیار محیط زیست است که متاسفانه سالهاست تعیین تکلیف نشده و همین باعث راکد ماندن این پروژه شده است.
دکتر ورناصری با بیان اینکه برای تحقق این مطالبه چندین ساله تصمیم به اجرای جاده میانبر گرفته می شود ،افزود:اجرای این پروژه حدود ۲۳ کیلومتر کاهش مسافت دارد و چنانچه این پروژه در زمان مناسب خودش اجرا می شد اتفاقی ایده آل برای مردم و منطقه بود اما متاسفانه سالهاست به دلایلی غیر قابل توجیه این پروژه راکد مانده است.
وی خاطر نشان ساخت :در ابتدای ورود بنده به مجلس شورای اسلامی به دلیل اهمیت مطالبه به حق مردم موضوع احداث باند دوم جاده را برای برون رفت از شرایط فعلی پروژه وارد فاز اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه باند دوم جاده اهواز مسجدسلیمان به طول ۹۰ کیلو متر در کنار این جاده قدیم احداث می شود،تصریح کرد:چیزی حدود یک هزار میلیارد تومان در سفر اول دولت سیزدهم برای آن مصوب گردیده که بلافاصله کار اجرایی آن در ۶ نقطه شروع شد.
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش به تشریح ۶ نطقه پروژه پرداخت و خاطر نشان ساخت:قطعه اول از ملاثانی تا شهر ورامین به طول ۱۰ کیلومتر که هم اکنون در حال اجرا است و پیشرفت فیزیکی خوبی دارد و حدود ۶۰ میلیارد تومان اعتبار گرفته،قطعه دوم از شهر رامین تا سه راه نفت سفید حدود ۱۰ کیلومتر است در حال حاضر کار مطالعاتی آن انجام شده و قطعه سوم از سه راهی نفت سفید تا آب گُنجی ۱۰ کیلومتر است با قراردادی حدود ۵۵ میلیارد تومان که تا مرحله آسفالت پیشرفته اما چندین پل دارد که باید هرچه زودتر برای آن تصمیم گیری شود.
وی تصریح کرد:قطعه چهارم از روستای آب گُنجی تا درب خزینه به طول ۸ کیلومتر که چیزی حدود ۱۶۸ میلیارد تومان تخصیص اعتبار داشته است حدود ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که اخیراً کار اجرایی آن شروع شده.
دکتر ورناصری بیان کرد:قطعه پنجم از درب خزینه تا سه راهی گاو سوار به طول ۷ کیلو متر می باشد کار مطالعاتی آن انجام شده و چهار کیلومتری دیگر در مرحله مناقصه برای اجرای روکش آسفالت قرار دارد که حدود ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار گرفته است.
وی اضافه کرد:محور بعدی از سه راهی گاو سوار تا روستای آبگاه به طول ۸ کیلومتر که ۴ کیلومتر آن به بهرهبرداری رسیده و ۴ کیلومتر دیگر در مرحله مناقصه برای روکش آسفالت قرار دارد.
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت:در مجموع این ۶ نقطه دو نقطه در مرحله آسفالت دو نقطه در مرحله اجرا و دو نقطه در مرحله مناقصه قرار دارد.
وی با بیان اینکه ۶۴ کیلومتر از ۹۰ کیلومتر پیگیری تعیین تکلیف شده است، اظهار کرد: از روستای آبگاه تا دو راهی لالی متاسفانه به دلیل شرایط توپوگرافی منطقه و رانشینی بودن زمین نیاز به تغییر مسیر دارد که اداره کل راه و شهرسازی باید تغییر مسیر را مشخص کند.
دکتر ورناصری تصریح کرد:حدود ۵ کیلومتر دیگر این مسیر بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار گرفته ساخت ابنیه در دست اقدام و عملیات راه شکافی و زیرساختی سازی در حال انجام است.



