تلاش های مؤسسه شهید رجایی به ثمر رسید؛ بزرگراه شهید آیتالله سعیدی زیر بار ترافیک رفت
بزرگراه شهید آیتالله سعیدی زیر بار ترافیک رفت

این مسیر بهعنوان چهارمین مرحله از پروژه بزرگ میدان فتح، بخشی از طرح توسعه بزرگراهی غرب تهران و ادامه شاخه غربی بزرگراه یادگار امام(ره) محسوب میشود. بهرهبرداری از این بخش، گامی مؤثر در تکمیل رینگ بزرگراهی غرب پایتخت و بهبود دسترسیهای شهری در مناطق ۹ و ۱۸ بهشمار میرود
به گزارش طلوع پرس به نقل از روابط عمومی قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص)، با حضور جمعی از مدیران شهرداری تهران، مسئولان مؤسسه شهید رجایی و نمایندگان رسانهها، روز شنبه ۱۹ مهرماه، مسیر شمال به جنوب بزرگراه شهید آیتالله سعیدی در محدوده میدان فتح بهطور رسمی افتتاح شد و زیر بار ترافیک رفت.
این مسیر بهعنوان چهارمین مرحله از پروژه بزرگ میدان فتح، بخشی از طرح توسعه بزرگراهی غرب تهران و ادامه شاخه غربی بزرگراه یادگار امام(ره) محسوب میشود. بهرهبرداری از این بخش، گامی مؤثر در تکمیل رینگ بزرگراهی غرب پایتخت و بهبود دسترسیهای شهری در مناطق ۹ و ۱۸ بهشمار میرود.
مسیر جدید با طول ۱۲۵۰ متر، شامل سه خط عبوری، یک خط ویژه اتوبوسهای تندرو (BRT)، فضای توقف اضطراری و پیادهرو است. همچنین دو پل در تراز همسطح میدان فتح، با بهرهگیری از ۸۳ حلقه شمع برای تثبیت سازه، در قالب این پروژه اجرا شده است. طراحی مستقیم مسیر در امتداد بزرگراه سعیدی، بدون نیاز به گردش پیرامونی میدان، از دیگر ویژگیهای فنی این طرح بهشمار میآید.
پروژه میدان فتح با توجه به موقعیت راهبردی و نقش اتصالدهنده چند محور بزرگراهی اصلی، یکی از نقاط کلیدی در شبکه حملونقل پایتخت بهشمار میرود. این طرح در قالب «ابرپروژه ادامه بزرگراه یادگار امام(ره)» و با هدف تکمیل رینگ غربی تهران، ارتقای ایمنی، کاهش زمان سفر و بهبود کیفیت عبور و مرور شهری، توسط متخصصان مؤسسه شهید رجایی هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص) در حال اجراست.
بر اساس برنامهریزیهای انجامشده، دو مرحله پایانی این طرح تا پایان آبانماه به بهرهبرداری خواهد رسید و میدان فتح بهصورت کامل در اختیار شهروندان قرار میگیرد. همچنین با تکمیل پروژه میدان جی تا پایان سال، اتصال بزرگراه یادگار امام(ره) از شمال تا جنوب تهران بهطور کامل برقرار خواهد شد.

از مهمترین مزایای ترافیکی و شهری اجرای این پروژه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
🔸کاهش حدود ۱.۵ کیلومتر از پیمایش اضافی در مسیرهای پیرامونی میدان فتح.
🔸حذف گردشهای تداخلی و افزایش ایمنی سفر.
🔸روانسازی ترافیک در محدوده پرتردد غرب تهران.
🔸بهبود دسترسی بینمنطقهای و کاهش بار ترافیکی در تقاطعهای مجاور.
🔸فراهمسازی بستر عمرانی برای اجرای دو مسیر بعدی شامل دسترسی جنوب به غرب و دوربرگردان غرب به غرب.
پایان/



