وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد:
سرعت حمل‌ونقل ریلی در حوزه بار و مسافر قابل قبول نیست

سرعت حمل‌ونقل ریلی در حوزه بار و مسافر قابل قبول نیست

اساس ریل و مسیر راه‌آهن در کشور ایران تمدن ساز است و شاهکار مهندسی در حوزه ریل که با تلاش مهندسین ایرانی و تعامل با مهندسان خارجی ایجاد شده و در اختیار ملت ایران قرار گرفته، بخشی از هویت ملت ایران شده است

به گزارش طلوع پرس،دکتر فرزانه صادق مالواجرد در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، با اظهار به اینکه سرعت حمل‌ونقل ریلی در حوزه باری و حوزه مسافری قابل قبول نیست ، تاکید کرد: افزایش این سرعت باید با اولویت بالا پیگیری شود کما اینکه بایستی در حوزه حمل‌ونقل ریلی در بخش باری باید اقدامات جدی صورت گیرد.

وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان ستحت:اساس ریل و مسیر راه‌آهن در کشور ایران تمدن ساز بوده و بسیاری از سکونتگاه‌های زیستی با عبور ریل ایجاد شده‌اند و شاهکار مهندسی در حوزه ریل که با تلاش مهندسین ایرانی و تعامل با مهندسان خارجی ایجاد شده و در اختیار ملت ایران قرار گرفته، بخشی از هویت ملت ایران شده است.

وی دیدگاه بلند مقام معظم رهبری در خصوص وضعیت ژئوپلیتیک و ارتباطات ایران با کشورهای همسایه که بر تکمیل کریدورهای ریلی تاکید دارند را مهم برشمرد و بیان داشت: همه مدیران در حوزه راه آهن زحمت کش‌اند و اکنون باید به صورت جدی به تکمیل کریدورهای ریلی پرداخت و با توجه به آنکه کشور در موقعیت حساسی قرار دارد، اگر تکمیل و توسعه کریدورهای ریلی و اتصال آن به کریدورهای مرزی را به سرعت به انجام نرسانیم، فرصت‌ها را از دست خواهیم داد.

دکتر صادق مالواجرد در بخش دیگری از سخنانش به موضوع دیگر تعامل با کارکنان راه‌آهن است و هزاران نفری که در این صنعت می‌کوشند، بسیار با اهمیت بیان کرد و گفت:این تعامل باید بسیار دقیق و سنجیده تقویت شود.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: مسئله دیگر تعامل با بخش خصوصی است و درها باید به سوی همه ارکان بخش خصوصی که در حوزه ریلی کار می‌کنند، در کمال عدالت باز باشد، شرکت‌ها باید برای کار در این حوزه با یکدیگر رقابت کنند و توجه ویژه به بخش خصوصی باید قوی‌تر پیش برده شود.

وی با اظهار به اینکه با بودجه دولتی راه‌آهن نمی‌توان طرح‌های موجود را پیش برد و به همین دلیل بهره‌گیری از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی باید در دستور کار قرار گیرد، افزود:حوزه ریلی نقشی بسیار مهم در توسعه کشور دارد و علاوه بر دوستدار محیط زیست بودن، می‌تواند ایمنی حمل‌ونقل و بهینه‌سازی مصرف انرژی را محقق کند. از این رو ظرفیت‌های موجود باید به صورت حداکثری مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد:مدیرعامل جدید شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران باید ترسیم و توصیف واقعیاتی که هم‌اکنون با آن مواجهیم، به انجام برساند و نقاط ضعف و چالش‌ها باید دسته‌بندی و اولویت‌بندی شود تا بتوان در سریع‌ترین زمان نسبت به رفع چالش‌ها اقدام کرد که در این راستا بدنه راه‌آهن باید به صورت حداکثری به کار گرفته شود.

پایان خبر/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا