دکتر کیانپور خبر داد؛
دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های کشور با تجهیزات لیزری و غیرمخرب ارزیابی و اسکن شده است

دفتر مهندسین مشاور شرکت طی سال گذشته موفق به ارزیابی وضعیت روسازی و مطالعه بهسازی بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از بزرگراه‌، راه اصلی و آزادراه‌های کشور را با استفاده از تجهیزات غیرمخرب(NDT) پیشرفته به پایان برساند.

 

به گزارش پایگاه خبری طلوع پرس مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با تاکید به اینکه روسازی راه یکی از مهمترین دارایی‌ها و زیرساخت‌های ملی کشور به شمار آمده و نقش بسزایی در حوزه حمل و نقل زمینی ایفا می‌کند گفت:خوشبختانه این شرکت حضوری پر رنگ و تاثیرگذاری در ارتقاء کیفیت و مطالعه و بهسازی راه‌های کشور طی سال گذشته داشته است.

دکتر مجید کیانپور خاطر نشان ساخت:شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در ارتقاء کیفیت راه‌ها بازوی توانمند وزارت راه و شهرسازی است.

مدیر عامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک تصریح کرد:این شرکت قادر است خدمات منحصربه فرد و متفاوتی را با دقت بالا، هزینه مطالعه کم و در سریع‌ترین زمان مطابق با استانداردهای داخلی و بین‌المللی ارائه و گزارش کامل بهسازی شامل نقشه‌های اجرایی، برآورد بودجه مورد نیاز پروژه، گزینه‌های متنوع عملیات تعمیر و نگهداری و اسناد مناقصه برای انتخاب پیمانکار را به متولیان راه ارائه دهد.

ایشان به مهمترین پروژه‌هایی که طی سال گذشته مورد مطالعه قرار گرفته است اشاره کرد و گفت: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانکی خاک در پروژه‌های متعددی را در حوزه مطالعه روسازی راه‌ها نقش آفرینی کرده که عبارتند از مطالعه بهسازی آزاد راه اصفهان-کاشان بطول ۱۰۰۰ کیلومتر- خط، آزادراه قزوین- رشت بطول ۴۲۰ کیلومتر- خط، آزادراه قم- گرمسار بطول ۹۰۰ کیلومتر– خط و آزاد راه تهران- شمال(منطقه۴) بطول ۸۰ کیلومتر- خط و… را با هدف تشخیص انواع خرابی‌های سطحی؛ ترک‌ها، چاله‌ها، شیار افتادگی با استفاده از دستگاه پیشرفته اسکنر جاده‌ای به پایان رسیده و نتایج آماری و تحلیلی آن برای بهره‌برداری تحویل کارفرما و متقاضیان شده است.

دکتر کیانپور در ادامه ارزیابی راه‌ها با تجهیزات منحصربفرد شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در کشور را مهم برشمرد و خاطر نشان ساخت:این اقدام موجب کاهش حدود ۵۰ درصدی هزینه‌های دستگاه‌های اجرایی و متولیان نگهداری راهها در کشور شده است.

وی اظهار داشت: با گذشت زمان کیفیت راه‌ها به دلیل شرایط جوی و عبور و مرور کاهش یافته و لزوم ارتقای کیفیت روسازی راه‌ها و رساندن آن به سطح مطلوب بیش از پیش احساس می‌شود که حاصل فعالیت های دفتر مهندسین مشاور این شرکت با استفاده از تجیهزات غیرمخرب و پایش لیزری و آنالیز مشکلات راه‌های کشور و اولویت بندی آن ، سبب کاهش هزینه کارفرمایان در بهسازی و نگهداری راه‌های شریانی اصلی و فرعی و معابر درون شهری شده است .

دکتر کیانپور در بخش دیگری از سخنانش به مطالعه وضعیت روسازی راه‌ها با تجهیزات پیشرفته و منحصربفرد در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به صورت برخط و با سرعت مناسبی اشاره کرد و بیان داشت: این شرکت با سابقه‌ای بیش از ۶ دهه و بهره‌گیری از نیروهای متخصص و تجهیزات نوین و غیرمخرب (NDT) مانند دستگاه افت و خیزسنج ضربه‌ای (FWD) برای ارزیابی ظرفیت باربری لایه‌های روسازی و تعیین میزان روکش دوره طرح، دستگاه اسکنر جهت اندازه‌گیری خودکار خرابی‌ها و تعیین شاخص وضعیت روسازی (PCI)، شاخص بین‌المللی ناهمواری(IRI) و …، خدمات خود را در هر زمان و طی ۲۴ ساعت شبانه روز به متولیان راه ارائه کند.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با اشاره به  تاکید  مقام عالی راه و شهرسازی مبنی برضرورت بهره‌گیری از دانش و فناوری‌های در اختیار این شرکت به منظور بررسی وضعیت روکش آسفالت راه‎های فرعی و اصلی و افزایش ایمنی با هدف شناسایی و رفع نقاط حادثه خیز، تصریح کرد: در این راستا علاوه بر همکاری‌های گسترده با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، ادارات کل راه و شهرسازی استانها و برخی شهرداری‌های کشور، پروژه مطالعه بهسازی محورهای منتخب استان کرمانشاه (فاز۳) به طول ۲۰۰ کیلومتر- خط، بزرگراه مرند- ایواغلی به طول ۳۰ کیلومتر- خط و آزادراه پل‌زال- اندیمشک به طول ۱۶۰ کیلومتر- خط و پایش بزرگراه‌های شهر تهران در دست اقدام است. DT) پیشرفته به پایان برساند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا