مهندس بازوند خبر داد؛
دو برابر اعتبار سال گذشته به تکمیل حلقه مفقوده کریدور شمال – جنوب اختصاص می یابد  

دو برابر اعتبار سال گذشته به تکمیل حلقه مفقوده کریدور شمال - جنوب اختصاص می یابد  

پروژه راه آهن دورود – خرم آباد یکی از سه پروژه اصلی ریلی کشور است که قطعا جزو اولویت های مسئولین است، این پروژه بسیار اثر گذار در راستای تکمیل کریدور شمال به جنوب یعنی در محور آستارا دریا به دریا تا بندر امام خمینی بسیار حائز اهمیت است

به گزارش طلوع پرس ،معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اعلام این خبر که قطعا حدود ۲ برابر سال گذشته اعتبار برای تکمیل حلقه مفقود کریدور شمال به جنوب اختصاص خواهد یافت که سرعت کار را بالا ببریم ، گفت : این پروژه یکی از ابر پروژه‌های راه آهن کشور است که بیش از ۳۳ کیلومتر تونل سخت و طولانی دارد که با توجه به اینکه برای سال ۱۴۰۴ اعتبار خوبی به وزیر پیشنهاد دادیم و احتمالا بزودی به سازمان برنامه اعلام خواهد شد ، چنانچه نهایی شود ؛ قطعا حدود ۲ برابر سال گذشته اعتبار برای این پروژه اختصاص داده می شود که سرعت کار را بالا خواهیم برد.

مهندس بازوند در جریان سفر به استان لرستان و بازدید از پروژه راه‌آهن دورود – خرم آباد در پاسخ به سوال خبرنگار کیهان خاطر نشان کرد : برنامه ریزی ما برای اتمام پروژه تقریبا بین سه تا سه نیم سال است و به دنبال این هستیم مبلغ ۱۳ هزار میلیارد تومان که برای تکمیل این پروژه برنامه ریزی شده جذب شود .

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به اینکه پروژه راه‌آهن دورود – خرم آباد از سال ۹۲ که بنده استاندار بودم شروع شده و یکی ازمطالبات جدی مردم است ،خاطر نشان کرد : مردم انتظار دارند این پروژه هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد و دولت هم مصمم است که این مهم محقق شود .

مهندس بازوند با بیان اینکه پروژه راه آهن دورود – خرم آباد یکی از سه پروژه اصلی ریلی کشور است که قطعا جزو اولویت های مسئولین است،گفت : این پروژه بسیار اثر گذار در راستای تکمیل کریدور شمال به جنوب یعنی در محور آستارا دریا به دریا تا بندر امام خمینی بسیار حائز اهمیت است .

وی بیان کرد : با تکمیل این مسیر قادر خواهیم بود که در آینده حدود ۲۰ میلیون تن باری که در بندر است به صورت حداکثری از آن استفاده کنند.

مهندس بازوند با تاکید بر اینکه این پروژه و این مسیر یک کریدور بسیار مهم برای کشور است ،ادامه داد : خوشبختانه این پروژه علیرغم مشکلات خاص خودش جزو استجازه رهبری محسوب می شود و سال گذشته هزار و ۶۸۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه تزریق شده که از ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی به ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است .

وی بیان کرد : در این مدت انصافا استاندار و نمایندگان مجلس یکی از مطالبات اصلی که پیگیری می کنند اجرا و تکمیل این پروژه است .

مهندس بازوند با بیان این مطلب که با توجه به شناخت از منطقه و ارادتی که به این مردم داریم به دنبال حل مشکل و تحقق مطالب ات آنان هستیم، خاطر نشان کرد : خوشبختانه پروژه شرایط خوبی دارد و امسال هم در نظر داریم که از محل استجازه تهاتر نفت یک اعتبار خوبی به این پروژه تزریق شود و نهایت تا دو هفته دیگر قطعی خواهد شد که قطعا این پروژه نسبت به سال ۱۴۰۳ پیشرفت چشم گیری دارد .

وی بیان کرد : این پروژه ۳۳ جبهه کاری فعال دارد و مجموعه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا توانایی افزایش جبهه های کاری را دارد و برای تکمیل حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان نیاز دارد که به مرکز استان خرم آباد وصل شود .

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد : این ۱۳ هزار میلیارد تومان را ما باید به نوعی تامین اعتبار کنیم و دنبال هستیم که این تامین اعتبار را محقق کنیم تا بتوانیم طی ۳ تا ۳ و نیم سال پروژه به بهره برداری برسد.

وی با قدردانی از مجموعه بزرگ قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء ( ص ) که در همه پروژه های کشور خصوصا پروژه‌ راه آهن زحمت زیادی را قبول کرده است ، گفت : به صورت ویژه از سردار عابد فرمانده قرارگاه ، مهندس زینلی مدیر عامل موسسه راه و سازه و همه تلاشگران پروژه راه آهن دورود – خرم آباد نهایت قدردانی را دارم .

مهندس زینلی؛ در صورت تامین نقدینگی ؛

جبهه های کاری و سرعت تکمیل راه آهن دورود -خرم آباد افزایش می یابد

 

مدیرعامل موسسه راه سازه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ( ص ) گفت : با تمام توان آماده خدمت در منطقه هستیم و چنانچه بودجه تامین شود به لحاظ توان اجرا ؛ مجموعه قرارگاه هیچ مشکلی برای اضافه کردن دستگاه ها و افزایش جبهه های کاری ندارد .

مهندس محمد حسین زینلی در جریان بازدید معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از پروژه راه آهن دورود _ خرم آباد خاطر نشان ساخت : امید است با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی ، بودجه خوبی برای این کریدور اصلی اختصاص یابد تا این پروژه فعال متوقف نشود و بتوان کار را با سرعت بیشتر ادامه داد .

مدیرعامل موسسه راه و سازه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) عنوان کرد : بیش از ۳۵ نقطه اجرایی اعم از تونل ، خاکبرداری، خاکریزی، ابنیه های فنی و خاص همه در حال اجرا هستند به امید اینکه بحث ریالی و نقدینگی حل شود و ما حتی آمادگی توسعه بیش از این تعداد کارگاه فعال کار را داریم .

وی بیان کرد : در حال اجرا و تکمیل حلقه مفقود کریدور شمال به جنوب هستیم که امیدواریم با تامین اعتبار با شتاب هرچه بیشتر به بهره برداری برسد.

مدیرعامل موسسه راه و سازه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) عنوان کرد: پروژه راه آهن دورود – خرم آباد خاص و بزرگ است وبا توجه به اینکه با اعتبارات قطره چکانی مشکل آن حل نخواهد شد ، برلزوم تخصیص اعتبارات مورد نیاز پروژه تاکید کرد.

مهندس زینلی با اشاره به اینکه طویل ترین تونل های ریلی کشور در این پروژه وجود دارد،گفت : بزرگترین تونل این پروژه حدود ۵ هزار متر است که جمعا ۱۸ کیلو متر تونل اصلی و ۱۵ کیلو متر تونل اضطراری دارد.

مدیرعامل موسسه راه و سازه بیان کرد : به دلیل اینکه تونل های بیش از سه هزار متر ؛ براساس آیین‌نامه بایستی در کنار آنها تونل اضطراری ایجاد کرد ، بنابراین همزمان با تونل های اصلی ؛ روی تونل های اضطراری هم کار می کنیم که مجموعا ۳۳ کیلو متر تونل در این مسیر طراحی شده و بیش از ۱۶ کیلو متر آن ها ساخته شده است .

وی با بیان اینکه ۱۸ کیلو متر تونل اصلی ما شامل ۱۳ تونل بوده که ۸ تونل ما کامل و لاینیگ شده است، افزود : پیشرفت حفاری تونل های این مسیر ۵۵ درصد است که بزرگترین پل ریلی کشور نیز در این مسیر طراحی شده است .

مهندس زینلی گفت : حدود ۲۸ پل و تقاطع در این مسیر ریلی وجود دارد که ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند .

وی یکی دیگر از ویژگی های خاص این پروژه را عبور از مزارع کشاورزی عنوان کرد و اظهار کرد : در بحث تملک اراضی مشکلات فراوان داشتیم که با تزریق اعتبار توانستیم بدهی تملک اراضی را پرداخت کنیم .

مهندس زینلی به توجه ویژه مهندس بازوند نسبت به پروژه راه‌آهن دورود _ خرم آباد اشاره کرد و بیان داشت : از زمان حضور ایشان در شرکت زیر ساخت ها ، اعتبارات خوبی به پروژه تزریق شده و همین باعث پیشرفت فیزیکی پروژه گردیده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۵۰ نفر عمدتا بومی به طور شبانه روز در این پروژه مشغول کار هستند ، گفت : حدود هزار دستگاه ماشین سنگین و سبک نیز در این پروژه بزرگ مشغول فعالیت هستند .

وی با اشاره به اینکه ماهانه به طور متوسط ۵۰۰ متر حفاری تونل داریم که خوشبختانه رکورد های خیلی خوبی در این پروژه زده شده ، خاطر نشان ساخت : موسسه راه و سازه موفق به رکورد شکنی در حفاری تونل در تاریخ انقلاب اسلامی شده و این در حالی رخ داده که ، با تزریق حداقل نقدینگی در سال گذشته موفق شدیم رکوردهای بی نظیری در حوزه راه آهن دورود – خرم آباد ثبت کنیم .

وی با اشاره به اینکه ماهانه حدود صد هزار تن عملیات خاکبرداری و بالای ۵ هزار متر بتن ریزی داریم، اظهار امید واری کرد که با تخصیص اعتبار مورد نیاز این مسیر از محل استجازه ،پیشرفت پرو ژه تدوام داشته باشد و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا این توانایی را دارد که سالانه بیش از ۵ هزار میلیارد تومان را با اجرای پرو ژه حذب کند .

مهندس زینلی خاطر نشان ساخت : این پروژه‌ ریلی شمال به جنوب با توجه به اهمیت آن برای کشور که ظرفیتش برای حمل کالا در سال اول ۵ هزار تن است ؛ کمترین هزینه را در کشور دارد.

وی با بیان اینکه چندین تونل و ابنیه مهم در این پروژه وجود دارد که یکی از ابنیه های این پروژه چنانچه از الان با کمترین وقفه استارت بزنیم بیش از دو سال زمان می‌برد تا پل کامل ساخته شود،گفت : یکی از پل های این پروژه در منطقه هرو حداقل ۴۰ ماه زمان می برد بنابراین ادامه کار مستلزم تزریق به موقع اعتبار به پروژه است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا