مهندس کولیوند بیان کرد؛ کُوچینگ گامی اساسی در راستای شکوفایی حداکثری پناسیل ذهنی افراد است

مهندس علی کولیوند با بیان اینکه توسعه کوچینگ یک فدارسیون بین المللی به نام ICF در آمریکا و سازوکار خاصی دارد، گفت:افرادی که وارد این رشته می شوند نکات تخصصی را فراگرفته و در نهایت آن را آموزش می دهند اما به دنبال برند سازی ملی نیستنددر این فرایند هدف بالا بردن سطح کیفی زندگی افراد است.
به گزارش پایگاه خبری طلوع پرس محقق و استاد دانشگاه به تشریح علم کوچینگ و شاخصه های برتری آن پرداخت و تصریح کرد: از نگاه آکادمیک و فدراسیون بین المللی کُوچینگ (ICF)شامل یک مشارکت مستمر است که از طریق به فکر انداختن مراجعه حداکثر پتانسیل ذهنی او کشف و از طریق اقدام زندگی ایده آلش را می سازد.
مهندس علی کولیوند که در خدمت صادقانه به مردم و تلاش وافر جهت حل مشکلات آنان همت مضاعف داشته و همین از زیبا ترین جلوه های انسانیت، وظیفه شناسی و مهمترین نیاز امروز جامعه است و این آیین الگویی فاخر برای پیوند با مردم است ،ایشان برخاسته از خانواده ای اصیل، خیر و نیک نام است که در خدمت به مردم شهره هستند و همواره دغدغه خاطر توسعه همه جانبه افراد را دارد سال های اخیر برای کشف و شکوفایی حداکثری پناسیل ذهنی افراد موفق به کسب رضایتمندی صدرصد مراجعه کنندگان شده است در گفتگو با خبرنگار ما خاطر نشان ساخت: به تعبیر دیگر می توان گفت کوچینگ شامل سه قسمت مشارکت طولانی مدت ، ساختار فکر کردن مراجعه و اقدام است بنابراین هر کدام از این پایه ها به هر دلیلی حذف شوند کُوچینگ وجود نخواهد داشت.
مهندس علی کولیوند که در خدمت صادقانه به مردم و تلاش وافر جهت حل مشکلات آنان همت مضاعف داشته و همین از زیبا ترین جلوه های انسانیت، وظیفه شناسی و مهمترین نیاز امروز جامعه است و این آیین الگویی فاخر برای پیوند با مردم است ،ایشان برخاسته از خانواده ای اصیل، خیر و نیک نام است که در خدمت به مردم شهره هستند و همواره دغدغه خاطر توسعه همه جانبه افراد را دارد سال های اخیر برای کشف و شکوفایی حداکثری پناسیل ذهنی افراد موفق به کسب رضایتمندی صدرصد مراجعه کنندگان شده است در گفتگو با خبرنگار ما خاطر نشان ساخت: به تعبیر دیگر می توان گفت کوچینگ شامل سه قسمت مشارکت طولانی مدت ، ساختار فکر کردن مراجعه و اقدام است بنابراین هر کدام از این پایه ها به هر دلیلی حذف شوند کُوچینگ وجود نخواهد داشت.

کارآفرین لرستانی با بیان اینکه تمام جوامع جهان در حال حرکت از کودک سالی به بالغ سالی هستند، گفت: انگار جهان آرام آرام دارد یاد می گیرد که باید مسئولیت رفتارش را بپذیرد یعنی نمی تواند با طبیعت هر جور که دوست دارد رفتار کند یا اینکه نمی تواند بیش از حد به شخص یا دانش ویا هرچیزی وابسته شود.
ایشان بیان داشت:زمانی که تمام اجزای یک سازمان متوجه هستند که عواقب رفتارشان ارتباط با سرنوشت همان سازمان دارد آرام آرام بالغ می شوند و می تواند روی پای خودشان بایستند.
وی به تفاوت کُوچینگ با سایر شاخه هایی که به شکوفایی ذهن انسان کمک می کنند اشاره کرد و افزود:چنانچه برای ارتقاء بهره وری یک تجارت و یا در زندگی شخصی اختلالی در فرآیندی به وجود آمده باشد ممکنه است از روانشناس ، روانپزشک یا تراپیست ها کمک گرفته شود که در ساختار مغزی او فعل و انفعالاتی ایجاد می کند که منجر به اصلاح ساختار ذهنی مراجع ویا سیستم ومی شود ویا ممکن است که از منتور برای فرایند منتورینگ استفاده شود که همه اینها با کوچینگ متفاوت هستند .این استاد دانشگاه تصریح کرد:زمانی که یک فرد به لحاظ روانی سالم است و می داند که تحقق هدف و مسئولیت زندگیش به رفتار و ذهنش بستگی دارد می تواند از فرآیند کُوچینگ استفاده نماید
وی با اظهار به اینکه کُوچینگ فرآیندی برای انسان های بالغ سال که پذیرفتن درد یا رنجی که تحمل می کنند ارتباط مستقیم به سطح فکر کردن آنها بستگی دارد رخ می دهد،اذعان داشت: با استفاده از ظرفیت کُوچ می توان از یک جایگاهی به جایگاه دیگر رفت لذا کُوچی به دنبال شکوفا کردن ظرفیت های درونی خود با بهره گیری از یک کُوچ ماهر است.
مهندس کولیوند در بخش دیگری از سخنانش به علت برد پایین و عدم رضایتمندی در بسیاری از تصمیمات کلان کشوری اشاره کرد و گفت:خلع یک کُوچهای کاربلد در سطوح مختلف کشور نیز مشهود است.
محقق لرستانی به تاثیرگذاری این علم در شکوفایی ظرفیت های ذهنی افراد تحث آموزش ایشان اشاره کرد و گفت:خوشبختانه علاقه و صداقت بنده منجر به رضایتمندی افراد تحث آموزش شده که در بعضی کسب وکارها راندمان بالای هزار درصدی را محقق ساخته است.
مهندس کولیوند تصریح کرد:چون کل فرآیند بر اساس فکر کردن است و فردی که تحت آموزش قرار می گیرد قطعا فرد خاصی که تصمیم به رشد و ارتقا گرفته و کُوچ سرعت این رشد را بیشتر می کند یعنی کُوچ ، کُوچی را از داشتن ظرفیت های درونی اش با اطلاع می کند و خود فرد به یک درک و شناخت قوی از خود می رسد.
وی پنج علم مولد از جمله ادبیات، فقهه ، شرح مقدس ، فلسفه و جامعه شناسی و روانشناسی را از مهمترین عوامل توسعه فردی عنوان کرد و گفت:این پنج دانش به انسان برای سفر زندگی تا لحظه مرگ کمک می کنند تا معنای برای سفر خود پیدا کنند.
وی با طرح این مثال که علم مهندسی به روان یک فرد کمکی نمی کند ، افزود:اما انسان برای توسعه فردی و بالا بردن کیفیت زندگی پنج علوم جامعه شناسی، فقهه ، شرح مقدس، فلسفه که کمک چشم گیری به روان انسان می کنند نیاز دارد.
مهندس کولیوند با اشاره به اینکه انسان دو کار مهم در زندگی دارد ، عنوان کرد: یکی حقیت هایی را که کشف می کند و در نهایت منجر به لذت وی می شود دوم اینکه موجبات کاهش درد ورنج دیگران را فراهم کند چون انسان نمی تواند میزان لذت بردن افراد را مشخص کند اما توانایی کاهش رنج دیگران را دارد.
کافرین برتر لرستانی خاطر نشان ساخت:اساسا توسعه فردی یعنی اینکه انسانی بتواند میزان لذت خودش را در زندگی بالا ببرد و به گونهای خودش را توسعه بدهد که حرف یا رفتار افراد موجب آزار و اذیتش نشود.
وی با بیان اینکه توسعه کوچینگ یک فدارسیون بین المللی به نام ICF در آمریکا و سازوکار خاصی دارد، گفت:افرادی که وارد این رشته می شوند نکات تخصصی را فراگرفته و در نهایت آن را آموزش می دهند اما به دنبال برند سازی ملی نیستنددر این فرایند هدف بالا بردن سطح کیفی زندگی افراد است.
مهندس کولیوند تصریح کرد:چون قسمتی از این علم به توانایی استاد بر می گردد همواره با آموزش لذا سعی میکنیم موارد کلیدی را نیز به آموزش خودمان اضافه کنیم.
وی با تاکید بر اینکه افرادی که به لحاظ ذهنی سالم هستند و نیاز به تراپی ، دارو و رنجی ندارند می توانند از کُوچ استفاده کنند،بیان کرد:قطعا وقتی یک شخص هر روز، هر هفته یا ماهی یکبار با فرد توانمندی یک دوره آموزشی را طی می کند یقینا دستاوردهای بیشتری را کسب می کند و همینآموزش کمک می کند که چطور در کنار یک نفر و رشد کنند.
محقق لرستانی با بیان اینکه افرادی که تادییه مدارس کوچینگ را دارند می تواند کوچی هایی را تحث آموزش خود قرار بدهد، اظهار کرد: این دلیل قطعی نیست که هر کسی با داشتن این تاییده صرفا شاخصه یک کُوچ قوی را دارد اما داشتن تاییدیه قدم اول برای یک کُوچ قوی است.وی گفت:کار یک کوچینگ کاملا تخصصی است لذا هر کسی نمی تواند این ادعا را داشته باشد که یک کُوچ توانمند است.
ایشان بیان داشت:اولین شاخصه کُوچینگ این است که راه حل نمی دهد یعنی زمانی که شخصی با مسئله ای می آید آن فرد را با نحوء فکر کردن، موقعیت و شرایط رو به رو می کند.
مهندس کولیوند با بیان اینکه کُوچ ها بر این باور هستند که مراجعه کنند راه حل خودش را می داند ،گفت:دومین شاخصه کُوچ ها قضاوت نکردن است یعنی شرایط و موقعیت مراجعه کننده را با شریط خود مقایسه و اعمال نظر نمی کند.
وی افزود:آنچه که در درون کُوچ است در جلسه کوچینگ حذف می شود.
محقق و استاد دانشگاه با اشاره به اینکه صادقانه باید گفت که صنعت کُوچینگ حتی در جهان رشد چشم گیری داشته است به طوری که افراد برای توسعه فردی حتما یک کُوچ کنار خودشان داشته باشند، بیان داشت: ورهبران موفقی از جمله آقایان بیل گیتس، استیو جابز و سایر افرادی که در صنایع پیشروی جهان بودند در مصاحبههایی اظهار کردند که ما از وجود یک کُوچ بهره مند بودیم.
کارآفرین برتر لرستانی تاکید کرد:کُوچ با ارائه راه حل مزاحم پیشرفت و ترقی کسی نخواهد شد و بدون هیچگونه مداخله ای کوچی خودش را ارتقا می دهد که به موفقیت برسد فقط از فرآیند فکر کردن آن فرد مطلع می شود چون کُوچ معتقد است کُوچی فرد توانمندی است.مهندس کولیوند عنوان کرد:اقدامات بعد از جلسه نوع رفتار و کردار فرد را مشخص می کند چون زیر شاخه تمام رفتارهای انسان به ذهن او بستگی دارد اگر رفتارش مناسب باشد یعنی ذهن او درست عمل می کند.
ایشان بیان کرد:مراجعه کننده و کُوچ باید در اعتماد صدرصد با هم باشند البته در زمان بهره مندی کُوچی از کُوچ به نوع رفتار مراجعه کننده بستگی دارد.
وی با اشاره به اینکه جلسات کوچینگ معمولا پروژه محور است یعنی بر روی یک موضوع خاص صحبت می کنند و بعد از کسب نتیجه پروژه به اتمام می رسد،تاکید کرد:نکته حائز اهمیت در کوچینگ این است افراد در این دوره بالغ می شوند.مهندس کولیوند با بیان اینکه سفر زندگی انسان از یک وابستگی غیر سالم شروع می شود،یعنی اینکه حیات فرد به محیط ساخته شده شکل گرفته ووابسته است.گفت:کوچینگ تلاش می کند مراجعه کننده کنترل وابستگی خود راداشته باشد و با تمام توان به سفر زندگی افراد کمک می کند.
ایشان مهارت های شنیدن ، توانایی سوال پرسیدن ، بازخورد ، شفاف فکر کردن ، کنترل احساسات و عواطف را در جلسات کُوچ با کُوچی را مهم بر شمردو تصریح کرد:انسان شامل چهار قسمت روح، روان، ذهن و جسم است و اگر انسان را به چهار قسمت بدن، روابط عاطفی ، معنای زندگی و دانش آن فرد تقسیم کنیم این چهار عامل با هم مانند حلقه زنجیر متصل هستند.
وی ادامه داد:زمانی که برای ذهن یا درآمد شخصی اقدامی انجام می دهیم حتی روابط عاطفی فرد او ارتقاء یابد لذا نا خودآگاه روی سایر ارکان زندگی او تاثیر گذار خواهد بود که به تعبیری این موضوع سایکو سوماتیک یا علائم روان تنی گفته می شود یعنی چیزهایی که از روان به تن یا بلعکس در تردد هستند.
وی با تاکید بر اینکه افرادی که به لحاظ ذهنی سالم هستند و نیاز به تراپی ، دارو و رنجی ندارند می توانند از کُوچ استفاده کنند،بیان کرد:قطعا وقتی یک شخص هر روز، هر هفته یا ماهی یکبار با فرد توانمندی یک دوره آموزشی را طی می کند یقینا دستاوردهای بیشتری را کسب می کند و همینآموزش کمک می کند که چطور در کنار یک نفر و رشد کنند.
محقق لرستانی با بیان اینکه افرادی که تادییه مدارس کوچینگ را دارند می تواند کوچی هایی را تحث آموزش خود قرار بدهد، اظهار کرد: این دلیل قطعی نیست که هر کسی با داشتن این تاییده صرفا شاخصه یک کُوچ قوی را دارد اما داشتن تاییدیه قدم اول برای یک کُوچ قوی است.وی گفت:کار یک کوچینگ کاملا تخصصی است لذا هر کسی نمی تواند این ادعا را داشته باشد که یک کُوچ توانمند است.
ایشان بیان داشت:اولین شاخصه کُوچینگ این است که راه حل نمی دهد یعنی زمانی که شخصی با مسئله ای می آید آن فرد را با نحوء فکر کردن، موقعیت و شرایط رو به رو می کند.
مهندس کولیوند با بیان اینکه کُوچ ها بر این باور هستند که مراجعه کنند راه حل خودش را می داند ،گفت:دومین شاخصه کُوچ ها قضاوت نکردن است یعنی شرایط و موقعیت مراجعه کننده را با شریط خود مقایسه و اعمال نظر نمی کند.
وی افزود:آنچه که در درون کُوچ است در جلسه کوچینگ حذف می شود.
محقق و استاد دانشگاه با اشاره به اینکه صادقانه باید گفت که صنعت کُوچینگ حتی در جهان رشد چشم گیری داشته است به طوری که افراد برای توسعه فردی حتما یک کُوچ کنار خودشان داشته باشند، بیان داشت: ورهبران موفقی از جمله آقایان بیل گیتس، استیو جابز و سایر افرادی که در صنایع پیشروی جهان بودند در مصاحبههایی اظهار کردند که ما از وجود یک کُوچ بهره مند بودیم.
کارآفرین برتر لرستانی تاکید کرد:کُوچ با ارائه راه حل مزاحم پیشرفت و ترقی کسی نخواهد شد و بدون هیچگونه مداخله ای کوچی خودش را ارتقا می دهد که به موفقیت برسد فقط از فرآیند فکر کردن آن فرد مطلع می شود چون کُوچ معتقد است کُوچی فرد توانمندی است.مهندس کولیوند عنوان کرد:اقدامات بعد از جلسه نوع رفتار و کردار فرد را مشخص می کند چون زیر شاخه تمام رفتارهای انسان به ذهن او بستگی دارد اگر رفتارش مناسب باشد یعنی ذهن او درست عمل می کند.
ایشان بیان کرد:مراجعه کننده و کُوچ باید در اعتماد صدرصد با هم باشند البته در زمان بهره مندی کُوچی از کُوچ به نوع رفتار مراجعه کننده بستگی دارد.
وی با اشاره به اینکه جلسات کوچینگ معمولا پروژه محور است یعنی بر روی یک موضوع خاص صحبت می کنند و بعد از کسب نتیجه پروژه به اتمام می رسد،تاکید کرد:نکته حائز اهمیت در کوچینگ این است افراد در این دوره بالغ می شوند.مهندس کولیوند با بیان اینکه سفر زندگی انسان از یک وابستگی غیر سالم شروع می شود،یعنی اینکه حیات فرد به محیط ساخته شده شکل گرفته ووابسته است.گفت:کوچینگ تلاش می کند مراجعه کننده کنترل وابستگی خود راداشته باشد و با تمام توان به سفر زندگی افراد کمک می کند.
ایشان مهارت های شنیدن ، توانایی سوال پرسیدن ، بازخورد ، شفاف فکر کردن ، کنترل احساسات و عواطف را در جلسات کُوچ با کُوچی را مهم بر شمردو تصریح کرد:انسان شامل چهار قسمت روح، روان، ذهن و جسم است و اگر انسان را به چهار قسمت بدن، روابط عاطفی ، معنای زندگی و دانش آن فرد تقسیم کنیم این چهار عامل با هم مانند حلقه زنجیر متصل هستند.
وی ادامه داد:زمانی که برای ذهن یا درآمد شخصی اقدامی انجام می دهیم حتی روابط عاطفی فرد او ارتقاء یابد لذا نا خودآگاه روی سایر ارکان زندگی او تاثیر گذار خواهد بود که به تعبیری این موضوع سایکو سوماتیک یا علائم روان تنی گفته می شود یعنی چیزهایی که از روان به تن یا بلعکس در تردد هستند.
✍️ ادامه مطلب در گزارش های بعدی
✓ کپی شد!



