فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص )؛
مدیر حسینی باید برای خدمت به مردم فداکاری کند

مدیر حسینی باید برای خدمت به مردم فداکاری کند

برای رضایت مردم ،با تلاش جهادی افتخار آفرینی کنیم و این توصیه سرداران شهید از جمله شهید سرلشکر سلامی فرمانده سپاه پاسداران  که بارها در جلسات به ما تذکر می‌داد وتاکید داشت که مردم باید احساس کنند برایشان تلاش شده و خوشحال و راضی باشند ،آویزه گوش قرار دهیم

به گزارش طلوع پرس،سردار عبدالرضا عابد با اشاره به رویکرد معنوی و مردمی مجموعه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) خاطر نشان ساخت:ما اگر بخواهیم حسینی باشیم، باید برای مردم فداکاری کنیم و قرارگاه خاتم با این رویکرد به عنوان نماد اراده ملی برای سازندگی تلاش می کند.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا(ص) در آیین کلنگ‌زنی قطعه یک آزادراه خرم‌آباد _ اراک با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص خدمت به مردم ، گفت: ایشان فرمودند که اگر کسی بخواهد برای مردم کار کند، باید راه حسین‌بن‌علی (ع) را برود؛ امام حسین(ع) برای مردم فداکاری کرد و ما نیز اگر حسینی هستیم باید برای مردم فداکاری کنیم.

سردار عبدالرضا عابد ضمن گرامی‌داشت یا و خاطره سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی بیان کرد:این شهید بزرگوار می‌فرمود که امروز قرارگاه حسین‌بن‌علی (ع)، ایران است اگر خیمه جمهوری اسلامی آسیب ببیند، به بیت‌الله‌الحرام و به قرآن آسیب وارد خواهد شد.

سردار عابد با اشاره به شهادت تعدای از سرداران رشید کشور، دانشمندان هسته ای ، شهدای راه وطن و برخی از مردم عزیز و تقارن شهادت این عزیزان با مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین علیهالسلام تصریح کرد : آمریکای جنایتکار و غده سرطانی رژیم صهیونیستی بعنوان دشمن ان احمق جسارت کردند جنگ علیه کشورمان را آغاز نمودند چرا که فکر می‌کرد ند قادر خواهند بود جمهوری اسلامی را تسلیم ک ن ند . اما با رشادت ستودنی نیروهای مسلح و ایستادگی ملت بزرگ ایران در سایه مکتب امام حسین (ع) بر آنان پیروز شدیم.

سردار عابد با تاکید بر تلاش شبانه روزی قرارگاه خاتم برای توسعه زیرساخت‌ها در کشور، خاطر نشان ساخت: ما در قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) با انگیزه‌ای برخاسته از ایمان، مقاومت و خدمت، در مسیر سازندگی کشور گام برمی‌داریم وبر این باوریم هر گامی که در عمران و آبادانی برداشته می‌شود، ادامه مسیر همان شهدایی است که برای سربلندی ایران اسلامی جان خود را نثار کردند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم انبیاء ( ص) خدمت صادقانه به مردم را مهم برشمرد و گفت : برای رضایت مردم ،با تلاش جهادی افتخار آفرینی کنی م و این توصیه سرداران شهید از جمله شهید سرلشکر سلامی فرمانده سپاه پاسداران بود که بارها در جلسات به ما تذکر می‌داد وتاکید داشت که مردم باید احساس کنند برایشان تلاش شده و خوشحال و راضی باشند ،آویزه گوش قرار دهیم.

سردار عابد افزود : هدف ما خدمتگزاری خالصانه به مردم است؛ ان‌شاءالله لایق باشیم که خدمتگزار و نوکر خوبی برای ملت شهیدپرور ایران باشیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) با اشاره به تقارن این مراسم با ایام سوگواری اهل بیت (ع) گفت: در ماه محرم و سفر که یادآور فداکاری‌های بزرگ تاریخی است، باید بیش از پیش به یاد سرداران بزرگی همچون حاج قاسم، شهیدان هسته‌ای و همه شهدای جنگ تحمیلی ۱۲ روزه باشیم وبه عنوان ادامه راه آنان شبانه روز تلاش کنیم.

سردار عابد با تاکید بر عزم قرارگاه خاتم برای توسعه زیرساخت‌ها در کشور، خاطرنشان کرد: ما در قرارگ اه خاتم‌الانبیاء (ص) با انگیزه‌ برخاسته از ایمان، مقاومت و خدمت، در مسیر سازندگی کشور گام برمی‌داریم. چراکه هر گامی در عمران و آبادانی برداشته می‌شود، ادامه مسیر همان شهدایی است که برای سربلندی ایران جان خود را نثار کردند .

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) با اشاره به ماهیت جنایت پیشگی و توطئه‌های دشمن در جنگ تحمیلی اخیر گفت: دشمن ان دنبال این بود ند که در روز اول با به شهادت رساندن حافظین نظام وامنیت مردم ، کشور را دچار آشوب وهرج ومرج کنند و سپس در مرحله دوم با هدف قرار دادن شورای عالی امنیت ملی توطئه خود را پیش ببر ن د و در روز سوم جلسه مذاکره -که مذاکره نیست و محاکمه است- را در مسقط برگزار کنند .

وی یادآور شد: روز اول دشمن بزدلانه اقدامی کرد، اما در روز دوم سوم نتوانست نقشه های شوم خود را اجرا کند . این یعنی درود بر شرف مردم کشورمان که ایستادگی کردند و امروز ما در سایه این مقاومت، امنیت و اقتدار در دنیا سر افرازیم و این نعمتی بزرگ است که باید قدر مردم را همیشه و در همه حال بدانیم .

وی با تأکید بر اهمیت زمان‌بندی در پروژه‌ها گفت: امروز گلوگاه ما، زمان است. اگر زمان را از دست بدهیم، توسعه به تأخیر می‌افتد. باید با برنامه‌ریزی دقیق، این پروژه را به‌سرعت و کیفیت مناسب پیش ببریم. این پروژه بعد از جنگ تحمیلی یکی از اقدامات زیرساختی مهم در منطقه است و نباید از ارزش آن غافل شد.

در ادامه مدیر عامل شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه حمل و نقل کشور گفت : ابتدای سال، فهرستی از برنامه‌های کلنگ‌زنی، افتتاح و آغاز عملیات اجرایی از جمله آزادراه ارومیه – تبریز و آزادراه خرم‌آباد – شازند – اراک، به وزیر ارایه شد و بر اجرای این پروژه تاکید کردند.

مهندس هوشنگ بازوند در آیین شروع عملیات اجرایی فاز اول آزادراه خرم آباد-بروجرد-اراک از اهتمام ویژه دولت برای توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل خبر داد و خاطر نشان کرد:در راستای اجرای راهبرد کلان دولت برای توسعه حمل‌ونقل کشورهم اکنون بیش از ۱۱ کریدور بزرگراهی، ۹ کریدور ریلی و ۶ کریدور آزادراهی در سطح ملی تعریف شده اجرای همه آنها برای دولت در اولویت است.

مهندس بازوند خاطر نشان کرد:این پروژه‌ها تحت نظارت شخص رئیس‌جمهور قرار دارند و روزانه روند اجرای این کریدورها را پیگیری می‌کند همچنین بخشی از تعیین تکلیف حریم کریدورها نیز به استانداران تفویض شده تا سرعت اجرای طرح‌ها در استان‌ها افزایش یابد .

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت ژئوپلیتیکی کریدورهای ارتباطی در آینده جهان، اظهار داشت: ما در آینده شاهد جنگ بر سر انرژی نیستیم، اما قطعا جنگ بر سر کریدورهای اقتصادی و حمل‌ونقل شکل خواهد گرفت.

وی با اشاره به حجم گسترده پروژه‌های در حال اجرای این حوزه در کشور ، بیان کرد: در حال حاضر ۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه و بیش از سه هزار و ۳۰۰ کیلومتر خط ریلی در کشور در دست اجراست که برخی از این پروژه‌ها در مناطق بسیار سخت و صعب‌العبور قرار دارند .

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه حمل و نقل کشور تصریح کرد: آزادراه خرم آباد – اراک به طول ۱۳۵ کیلومتر بخشی از طرح مشارکت در ساخت آزادراه راهجرد – اراک – خرم آباد می باشد که با سرمایه گذاری شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) شروع شد

مهندس بازوند با اشاره به قطعه کلنگ زنی شده ، بیان کرد: ۱۳۰ کیلومتر بین اراک-خرم‌آباد بوده که ۶۷ کیلومتر آن قبلا به اتمام رسیده و ۶۸ کیلومتر از این قطعه از شازند به اراک تا بروجرد نیز اینک شروع می‌شود .

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد:قرارداد این آزادراه بصورت طرح و ساخت شامل عملیات طراحی و تامین مصالح و ساخت با ۶ خط عبوری شامل چهار قطعه می باشد که یک قطعه آن حد فاصل پتروشیمی شازند تا بروجرد به طول ۶۸ کیلومتر می باشد .

وی افزود:سایر قطعات حد فاصل بروجرد تا خرم آباد بطول ۶۷ کیلومتر می باشند که در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری رسیده است .

بازوند گفت: ۱۴ همت اعتبار برای این ۶۸ کیلومتر مصوب شده که ۶۰ درصد آن را دولت و ۴۰ درصد قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا تقبل کرده‌اند.

بر پایه این گزارش؛مدیرعامل هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص)

از پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه‌های ریلی در کشور در دو دهه اخیر خبر داد

مدیرعامل هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) با بیان اینکه:پروژه‌های ریلی کشور در دو دهه اخیر ۷۰ درصد پیشرفت داشته‌اند،گفت: اما پروژه‌های آزادراهی به ۳۵ درصد نرسیده‌ است این در حالی است که بخش عمده بار ترافیک کشور روی آزادراه‌ها کشور انجام می‌شود .

سردار محمدرضا رحمانی در آیین شروع عملیات اجرایی قطعه یک آزادراه اراک- بروجرد-خرم‌آباد به چالش‌های موجود در پروژه‌های آزادراهی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: این چالش ها ناشی از خلأهای قانونی و عدم حمایت از بخش خصوصی است که امروز هزینه اجرای پروژه‌های آزادراهی چند برابر نسبت به گذشته شده و این حاصل بی‌توجهی به حمایت در زمان مناسب است.

مدیر عامل هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه خاتم الانبیا(ص) ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای راه وطن در جنگ تحمیلی ۱۲ روز گفت: شهدای والا مقام جانانه در مقابل رژیم جعلی و کودک کشی صهیونیستی مقاومت کردند و جانشان را برای دفاع از نظام مقدس تقدیم کردند.

دکتر رحمانی به جان فشانی شیر بچه های لرستان در جنگ اخیر اشاره کرد و گفت: وقتی راننده جرثقیل داوطلبانه وارد میدان شد و جان شیرین خود را تقدیم نظام کرد ،مهر تایید بر شکست دشمن بود.

وی خاطرنشان کرد: در ایام جنگ اخیر کلیه کارگاه‌های قرارگاه با حضور فرماندهان و جوانان و متخصصان تحصیل کرده داخلی فعال بودند .چرا که ما وظیفع داریم اینگونه به مردم خدمت کنیم .

سردار رحمانی با بیان این مطلب که قرارگاه در حوزه حمل و نقل اقدامات چشمگیری انجام داده است ، گفت : در بخش حمل ونقل ریلی بیش از ۴ هزارو ۸۰۰ کیلومتر پروژه توسط قرارگاه خاتم الانبیا اجرا شده ، در حوزه بزرگراهی بیش از ۴ هزار کیلومتر انجام گرفته و ۳ هزار کیلومتر آزاد راه در کشور وجود دارد که بیش از هزارو ۱۰۰ کیلومتر آن توسط قرارگاه احداث شده است.

وی افزود: ۴۱۰ کیلومتر از این پرو ه ها با مشارکت و سرمایه‌گذاری قرارگاه محقق شده است و این پروژه یکی از پروژه های مهم و کریدورهای اصلی کشور نیز بشمار می رود که قطعات ۲ و ۳ و ۴ ان از بروجرد تا خرم آباد توسط قرارگاه خاتم الانبیا(ص) اجرا و به بهره برداری رسیده است که اینک قطعه یک کلنگ زنی می شود که در سریعترین زمان ممکن به بهره برداری می رسد و ثمره آن را مردم بزودی خواهند چشید.

دکتر رحمانی با اشاره به نقش مهم زیرساخت های حمل و نقل ریلی در شرایط بحرانی افزود: در جنگ تحمیلی ۱۲ روزه به تأکید وزیر از بندر چابهار بازید کردیم اقدام فوری شد جهت تخلیه کشتی ها و کالا اساسی مشاهده کردیم که بحث آزاد راه و ریل برای شریان های اصلی کشور بسیار مهم و حیاتی هست.

وی با بیان این مطلب که عملیاتی کردن برنامه هفتم توسعه نکات مثبتی بدنبال دارد، افزود: اما اگر بتوانیم تصدی گری دولت کمتر کنیم زمینه مشارکت واقعی بخش خصوصی را فراهم کنیم، موفقیت بیشتری در جذب سرمایه خواهیم داشت و قطعا در توسعه آزاد راها موفقیت کسب خواهیم کرد.

سردار رحمانی با تأکید براینکه سرمایه گذاری آزاد راه با شاخص ها اقتصادی کشور همخوانی ندارد ادامه داد : نبود حمایت کافی، هزینه‌های بالای اجرایی، خلأهای جدی در قوانین مشارکتی و عدم جذابیت سرمایه‌گذاری در این بخش، موجب طولانی‌شدن زمان اجرای پروژه‌های آزادراهی شده‌است.

وی با اظهار به اینکه قراردادهایی که برای برخی پروژه‌ها منعقد شده‌اند، عملاً پشتیبانی مالی مؤثری برای ادامه پروژه‌ها در آن‌ها دیده نمی‌شود،افزود:مشکلات جدی در قوانین مشارکت وجود دارد که بازنگری در این قوانین ضرورت دارد.

سردار رحمانی به کاستی‌های موجود در نظام سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی اشاره داشت و خاطر نشان کرد: بسیاری از قوانین مشارکت در حوزه آزادراهی، متناسب با واقعیات اقتصادی کشور نیستند.

وی گفت: ما بخش‌هایی از دولت هستیم و براساس توصیه، درخواست یا دستور، اجرای پروژه‌هایی را برعهده می‌گیریم؛ اما این پروژه‌ها در قالب‌های فعلی ، از منظر سرمایه‌گذاری توجیه‌پذیر و اقتصادی نیستند.

مدیرعامل هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء تاکید کرد: نگاه ما به این پروژه‌ها بیشتر زیرساختی است تا اقتصادی. اما اگر می‌خواهیم سرمایه‌های کشور را به این حوزه جذب کنیم، باید موانع موجود را برداریم و تسهیلات واقعی ایجاد و تزریق کنیم.

دکتر رحمانی در این آیین خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار اجرای برنامه هفتم شد ، وادامه داد: برنامه هفتم توسعه نکات بسیار خوبی دارد، اما چنانچه بتوانیم بار اجرای پروژه‌ها را از دوش دولت برداریم و زمینه مشارکت واقعی بخش خصوصی را فراهم کنیم، قطعا موفقیت بیشتری در جذب سرمایه خواهیم داشت.

مدیرعامل هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) در بخش‌ دیگری از سخنانش به تجارب دوران جنگ تحمیلی ۱۲ روزه اخیر و نقش حیاتی زیرساخت‌ها اشاره کرد و بیان داشت: در زمان جنگ تحمیلی فرصتی فراهم شد که از این لندر بازدید داشته باشیم و با دستور ورود فوری وزیر ،وقت تخلیه کشتی‌ها و کالاهای اساسی انجام شد که نشان‌دهنده اهمیت وجود آزادراه و ریل در چنین نقاط راهبردی بود.

سردار رحمانی با بیان اینکه برای درک اهمیت زیرساخت‌های جاده‌ای، کافی بود نقش حیاتی بندر چابهار در تخلیه کشتی‌ها و تأمین کالاهای اساسی در روزهای جنگ تحمیلی را مشاهده کنیم، خاطر نشان کرد: امروز هم زیرساخت‌های حمل‌ونقل اعم از آزادراه و ریل، شریان‌های حیاتی اقتصاد ملی‌اند که باید مورد توجه ویژه قرار گیرند.

وی بر لزوم کاهش بار دولت در پروژه‌های آزادراهی اشاره کرد و بیان داشت : هرچه بتوانیم سهم تصدی گری دولت را در اجرا کمتر کنیم و زمینه جذب سرمایه‌گذاران داخلی را فراهم آوریم، قطعاً در توسعه آزادراه‌ها موفق‌تر خواهیم بود.

پایان گزارش/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا